כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון נפוצים מאוד ונובעים מסיבות רבות. בהרבה מהמקרים לא ניתן לאבחן את הסיבה לכאבי הגב ומחקרים רבים מראים כי שכיחות הממצאים במבנה הדיסק גבוהה מאוד באוכלוסיה שאינה סובלת מכאבי גב.

ניתן לסווג כאב גב תחתון לשני סוגים: כאלו שנובעים ממחלות בעמוד השדרה, כמו שאת סרטני, זיהום, שבר  ולחץ ברור על עצב. אלו הן מחלות שניתנות לאבחון בהדמיה או בדיקות הולכה עצבית. הסוג השני של כאבי הגב נובע ממקורות אחרים הכוללים מפרקי האגן, מפרקי הפאסט, בלטי דיסק, שרירי הגב, גידים ורצועות ולא תמיד ניתן לאתר את מקור הכאב בהדמיה או בדיקות אחרות. למעשה  מדובר בכאב גב ממקור שריר- שלד (כאב מוסקולוסקלטלי). הכאב נובע מליקויים או הפרעה תפקודית של הרקמות השונות או כאבים הנגרמים או מוחרפים כתוצאה מטראומות מצטברות (פעולות חוזרניות). הדוגמאות הן רבות וכוללות סחיבה של משאות כבדים, ישיבה ממושכת, עבודה ממושכת עם עכבר המחשב ועוד. הכאב ממקור שריר שלד יכול להופיע בכל מקום בגוף כמו כאבי כתפיים, כאבי ברכיים, כאבי צוואר וכאבי ראש. כאבי גב תחתון הינם מכאבי השריר שלד הנפוצים ביותר. רוב הפגיעות נובעות מכאבים עקב שינויים מבניים בעמוד השדרה, מהפרעות במפרקים שמחברים את החוליות (מפרקי הפאסט) ומשרירי הגב ולאו דווקא בגלל פגיעה עצבית.

דרכי הטיפול :

טיפולי רפואה משלימה, טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה מומלצים מאוד ונטילת תרופות כמו אקמול ואופטלגין סביב השעון כל מס’ שעות יכולות להקל מאוד על הכאבים. ניתן להוסיף גם טיפול בנוגדי דלקת דוגמת איבופרופן או נרוסין ומשחות.

אם הכאב אינו חולף וישנה הגבלה משמעותית בתפקוד היומיומי מומלץ לפנות למרפאת הכאב על מנת להבדק ולהחליט על טיפול מתאים.

טיפול בדיקור יבש או הסננות מקומיות של הרדמה מקומית לרקמות האחראיות לכאב יכולות להקל ולהחזיר את המטופל לשגרת יומו. חשוב לזכור כי יש להמשיך ולהתמיד בפעילות גופנית מתונה, לדאוג לסביבת עבודה נכונה ולהוריד עומסים מהרקמות השונות.

לעיתים נדרש טיפול הנקרא “זריקה אפידורלית” זהו קיצור שם לזריקה לחלל אפידורלי, חלל בין מעטפות מערכת העצבים המרכזית שדרכו מחדירים את התרופות על מנת להקל על הכאבים. זריקה אפידורלית מתאימה במצבים של לחץ עצבי עם הפרעת שינה עקב כאבים ויכולה להקל על התסמינים ולהקל על הכאב בצורה משמעותית.

לד”ר סנדלר נסיון רב בזיהוי וטיפול בגורמי כאבי הגב ותציע לך את הטיפול הנכון ביותר עבורך. לד”ר סנדלר נסיון רב בהזרקות אפידורליות וחסימת עצבים הן בהנחיית שיקוף והן בהנחיית אולטראסאונד.