למידע נוסף וקביעת תורים 09-790-9000

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון נפוצים מאוד ונובעים מסיבות רבות.

בהרבה מהמקרים לא ניתן לאבחן את הסיבה לכאבי הגב ובנוסף, מחקרים רבים מראים כי שכיחות הממצאים במבנה הדיסק גבוהה מאוד באוכלוסייה שאינה סובלת מכאבי גב.

ניתן לסווג כאב גב תחתון לשני סוגים. כאלו שנובעים ממחלות בעמוד השדרה, כמו: סרטן, זיהום, שבר ולחץ ברור על עצב. אלו הן מחלות שניתנות לאבחון בהדמיה או בבדיקות הולכה עצבית.

הסוג השני של כאבי הגב, נובע ממקורות אחרים הכוללים מפרקי האגן, מפרקי הפאסט, בלטי דיסק, שרירי הגב, גידים ורצועות ולא תמיד ניתן לאתר את מקור הכאב בהדמיה או בדיקות אחרות.

למעשה  מדובר בכאב גב ממקור שריר- שלד, כאב הנובע מליקויים או הפרעה תפקודית של הרקמות השונות או כאבים הנגרמים או מוחרפים עקב טראומות מצטברות.

כאב ממקור שריר שלד יכול להופיע בכל מקום בגוף כמו כאבי כתפיים כאבי ברכיים כאבי צוואר וכאבי ראש. הסיבה לכאב לרוב נובעת כתוצאה מפעולות חוזרות ונשנות המייצרות עומס על חלקים מסוימים בגוף כמו סחיבה של משאות כבדים, ישיבה ממושכת, עבודה ממושכת עם עכבר המחשב ועוד במשך שעות רבות במהלך היום שעלולה לגרום לעומס יתר על הרצועות ועל השרירים.

כאבי גב תחתון הינם מכאבי השריר – שלד הנפוצים ביותר. רוב הפגיעות נובעות מכאבים של עמוד השדרה, מהפרעות במפרקים שמחברים את החוליות, מהשרירים ולאו דווקא בגלל פגיעה עצבית.

דרכי הטיפול :

טיפולי רפואה משלימה, טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה מומלצים מאוד. בנוסף, נטילת תרופות כמו אקמול ואופטלגין סביב השעון כל מס' שעות, יכולה להקל מאוד על הכאבים. ניתן להוסיף גם טיפול בנוגדי דלקת דוגמת איבופרופן או נרוסין ומשחות הכוללות נוגדי דלקת.

במידה והכאב אינו חולף וישנה הגבלה משמעותית בתפקוד היומיומי, מומלץ לפנות למרפאת הכאב על מנת להיבדק ולהחליט על טיפול מתאים.

כמו- כן, טיפול בדיקור יבש או טיפול בהזרקות מקומיות לרקמות האחראיות לכאב, יכולות להקל ולהחזיר את המטופל לשגרת יומו. חשוב לזכור כי יש להמשיך ולהתמיד בפעילות גופנית מתונה, לדאוג לסביבת עבודה נכונה ולהוריד עומסים מהרקמות השונות.

לעיתים נדרש טיפול הנקרא "זריקה אפידורלית" זהו קיצור שם לזריקה לחלל אפידורלי, חלל בין מעטפות מערכת העצבים המרכזית שדרכו מחדירים את התרופות על מנת להקל על הכאבים. בעיקר אם הסיבה הינה לחץ עצבי עם הפרעת שינה עקב כאבים, זריקה אפידורלית יכולה להקל על התסמינים ולהקל על הכאב בצורה משמעותית.